hypnosehelpt

Blog van Integrale Hypnotherapeute Ans Franken, EMDR, Regressie therapie, transactionele analyse, NLP

Misofonie was de klacht waar ik vandaag mee werkte.

Een reactie plaatsen

Eerlijk gezegd had ik nog nooit gehoord van deze ziekte. Echt een uitdaging dus. Eerst maar eens een korte uitleg.

Misofonie = letterlijk haat van geluid die andere mensen produceren . b.v. eetgeluiden zoals smakken,  keelgeluiden, neus ophalen  zwaar ademen enz, Roept walging en woede op.

Bij de meeste mensen met misofonie worden deze gevoelens ook opgewekt bij het zien van repeterende bewegingen.

Ook kan het gebeuren dat mensen ook last hebben van Tinnitus.

Voorbeeld van de storende geluiden van mijn cliënt  dit ging ook over eet geluiden. Mijn cliënt liet ook weten er erg boos over te kunnen worden. Het hoeft niet ,Ik vind het onbeschoft,kun je geen rekening houden met mij,hoe kun je dit nu doen.

Ik kan je wel vermoorden. Het is niet normaal, allemaal gedachten die zich afspeelde tijdens de boosheid. Door de meest beladen zinnen te laten herhalen kwam mij cliënt om te beginnen bij ” Ik wil het niet zien” Mijn vraag was dan ook “wat wil je niet zien”

En dan komen de beelden van De Tweede wereld oorlog. Het is verschrikkelijk Ik sta aan de verkeerde kant. Ik ben mensen aan het martelen. Ik vraag wat hoor je daarbij. Vreselijke geluiden van tanden knarsen en vooral gekreun. Ik kan het niet aanhoren.

Dan komt er een moment dat mijn cliënt aangeeft Ik kan niet meer Ik stop ermee. Maar dat blijft niet zonder gevolgen .

Mijn cliënt wordt ter plekke dood geschoten. Heftige beleving. Er volgen nog heel wat inzichten. Nu afwachten hoe dit leven doorwerkt. Groet Ans Franken.                                                                                                                                                       misophonia

Plaats een reactie